TikTok is het nieuwste kanaal voor online marketing. In 2020 trokken jongeren massaal naar de dansapp en inmiddels hebben ook steeds meer 20 – 40-jarigen hun weg naar het platform gevonden. Hoe kun je hier als merk op inspelen? Wat biedt TikTok voor bedrijven? In dit artikel hebben we 4 content ideeën voor je op een rij gezet.

TikTok voor bedrijven

TikTok is een muzikaal platform, waarop gebruikers filmpjes posten met muziek of een grappig geluid eronder. Je hebt de mogelijkheid om effecten, stickers en filters toe te voegen en kunt de muziekbibliotheek gebruiken om een nummer te selecteren. Hierbij kun je kiezen voor een live-opname of een video uit je bestanden selecteren en deze bewerken. Ondernemers zien ook brood in de app. TikTok voor bedrijven biedt de mogelijkheid om jongeren en 20 – 40-jarigen op een ludieke manier te bereiken. Hoe? We hebben een paar voorbeelden voor je verzameld.

#1 Doe mee aan een challenge

Op TikTok vind je tal van challenges. Populaire nummers waarop specifieke dansmoves zijn bedacht, pranks en playback acts bijvoorbeeld. Doe als bedrijf mee aan zo’n challenge, gebruik de juiste hashtags en zie je bereik groeien! Hashtags die nooit mogen ontbreken zijn: #vj, #vjp, #voorjou, #voorjoupagina, #fy, #fyp, #foryou en #foryoupage.

#2 TikTok voor bedrijven die swingen

We hadden het al even over de dans challenges. Wat erg goed scoort op TikTok zijn collega’s die met de hele afdeling hun moves showen. Zo zien we bijvoorbeeld veel verpleegsters, die de hectiek op hun werk nog enigszins draagbaar maken met een vrolijk dansje, en politiekorpsen die aan het dansen zijn geslagen. Zelf choreografie  bedenken is ook leuk!

Leestip: Zakelijke fotoshoot vanuit huis – next level thuiswerken

#3 TikTok voor bedrijven die het persoonlijk maken

Kijkers zijn ook dol op een kijkje achter de schermen en dan het liefst in combinatie met een populaire track! Bouwvakkers die losgaan op de bouwplaats bijvoorbeeld of politieagenten in actie. Als bedrijf kun je een kijkje geven bij de productie van jouw artikelen, de dames van de receptie voorstellen aan je volgers of een grap uithalen met collega´s.

#4 Een prank

De muziekbibliotheek van TikTok bevat ook humoristische geluiden, waarmee je mensen kunt pranken. Je collega´s bijvoorbeeld. Hiermee creëer je sympathie bij je volgers en laat je zien dat je wel in bent voor een geintje. Humor scoort vaak goed!